§ 1
Postanowienia wstępne
- Sklep internetowy velostar.pl prowadzony jest przez firmę Velostar Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością.
- Niniejszy regulamin określa zasady i tryb zawierania Umowy Sprzedaży za pośrednictwem Sklepu.
§ 2
Definicje
- Sprzedawca – Velostar Sp. z o. o. z siedzibą przy ul. Obrońców Tobruku 30/30, 01-494 Warszawa, prowadząca działalność gospodarczą wpisaną do Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy dla M. St. Warszawy, XII Wydział Gospodarczy w Warszawie pod numerem KRS 0001147865, NIP 5223322097, REGON 540595771.
- Klient – każdy podmiot dokonujący zakupów za pośrednictwem Sklepu.
- Przedsiębiorca – osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną, wykonująca we własnym imieniu działalność gospodarczą, która korzysta ze Sklepu.
- Sklep – sklep internetowy prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem internetowym velostar.pl
- Umowa zawarta na odległość – umowa zawarta z Klientem w ramach zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość (w ramach Sklepu), bez jednoczesnej fizycznej obecności stron, z wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia umowy włącznie.
- Regulamin – niniejszy regulamin Sklepu.
- Konto – konto klienta w Sklepie, są w nim gromadzone dane podane przez Klienta.
- Formularz rejestracji – formularz umożliwiający utworzenie Konta.
- Formularz zamówienia – formularz udostępniany przez Sprzedawcę, umożliwiający złożenie zamówienia.
- Zamówienie – oświadczenie woli nabycia produktów składane przez Klienta zmierzające do zawarcia Umowy Sprzedaży.
- Produkt – dostępna w Sklepie rzecz ruchoma lub usługa będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
- Producent – firma, której produkty są sprzedawane w Sklepie Sprzedawcy. Producent udziela gwarancji oraz określa zasady i warunki obowiązywania gwarancji.
- Karta Gwarancyjna Produktu – informacja dostarczana wraz z Produktem określająca warunki oraz okres obowiązywania gwarancji udzielanej przez Producenta.
- Umowa Sprzedaży – umowa sprzedaży Produktów zawierana między Klientem a Sprzedawcą. Przez Umowę Sprzedaży rozumie się też umowę o świadczenie usług i umowę o dzieło.
§ 3
Kontakt ze Sklepem
- Adres Sprzedawcy: ul. Obrońców Tobruku 30/30, 01-494 Warszawa
- Adres e-mail Sprzedawcy: info@velostar.pl
- Numer rachunku bankowego Sprzedawcy: 61 1090 1883 0000 0001 6094 5169
§ 4
Wymagania techniczne
Do korzystania ze Sklepu, w tym przeglądania asortymentu Sklepu oraz składania zamówień na Produkty, niezbędne są:
- urządzenie końcowe z dostępem do sieci Internet i przeglądarką internetową
- aktywne konto poczty elektronicznej (e-mail)
- włączona obsługa plików cookies
§ 5
Informacje ogólne
- Sprzedawca w najszerszym dopuszczalnym przez prawo zakresie nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia w tym przerwy w funkcjonowaniu Sklepu spowodowane siłą wyższą, niedozwolonym działaniem osób trzecich lub niekompatybilnością Sklepu internetowego z infrastrukturą techniczną Klienta.
- Przeglądanie asortymentu Sklepu nie wymaga zakładania Konta. Składanie zamówień przez Klienta na Produkty znajdujące się w asortymencie Sklepu możliwe jest albo po założeniu Konta zgodnie z postanowieniami § 6 Regulaminu albo przez podanie niezbędnych danych osobowych i adresowych umożliwiających realizację Zamówienia bez zakładania Konta.
- Ceny w Sklepie lub Formularzu zamówienia są podane w polskich złotych
- Na końcową (ostateczną) kwotę do zapłaty przez Klienta składa się cena za Produkt oraz koszt dostawy i usług (w tym opłaty za transport, dostarczenie i przygotowanie produktu), o których Klient jest informowany w trakcie składania Zamówienia.
- W przypadku Umowy obejmującej prenumeratę lub świadczenie usług na czas nieoznaczony, końcową (ostateczną) ceną jest łączna cena obejmująca wszystkie płatności za okres rozliczeniowy.
- Gdy charakter przedmiotu Umowy nie pozwala, rozsądnie oceniając, na wcześniejsze obliczenie wysokości końcowej (ostatecznej) ceny, informacja o sposobie, w jaki cena będzie obliczana, a także o opłatach za transport, dostarczenie, usługi pocztowe oraz o innych kosztach, będzie podana w Zamówieniu.
§ 6
Zakładanie Konta w Sklepie
- Aby założyć Konto w Sklepie, należy wypełnić Formularz kontaktowy.
- Założenie Konta w Sklepie jest darmowe.
- Klient ma możliwość w każdej chwili, bez podania przyczyny i bez ponoszenia z tego tytułu jakichkolwiek opłat usunąć Konto poprzez wysłanie stosownego żądania do Sprzedawcy, w szczególności za pośrednictwem poczty elektronicznej lub pisemnie na adresy podane w § 3.
§ 7
Składanie Zamówienia
W celu złożenia Zamówienia należy:
- Zalogować się na konto, wybrać produkty i ich ilość, przejść do koszyka, skorygować lub zatwierdzić wybór, wybrać metodę dostawy a następnie opłacić zamówienie zgodnie z wybraną metodą płatności.
- Zamówienia można także składać poprzez wysłanie Formularza zamówienia na adres e-mail info@velostar.pl Sprzedawca udostępnia Formularz zamówienia na stronie velostar.pl lub na prośbę Klienta.
§ 8
Metody płatności
- Klient może skorzystać z metod płatności elektronicznych oferowanych w Sklepie, przelewem lub z płatności za pobraniem do wysokości zgodnej z aktualnymi przepisami dotyczącymi płatności za pobraniem.
- W przypadku przedpłaty na podstawie faktury proforma Klient obowiązany jest do dokonania płatności w terminie określonym na fakturze. W przeciwnym razie zamówienie zostanie anulowane.
- W przypadku płatności za pobraniem Klient zobowiązany jest do dokonania płatności przy odbiorze przesyłki.
§ 9
Wykonanie umowy sprzedaży
- Zawarcie Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą następuje po uprzednim złożeniu przez Klienta Zamówienia.
- Po złożeniu Zamówienia Sprzedawca niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie oraz przyjmuje Zamówienie do realizacji. Potwierdzenie otrzymania Zamówienia i jego przyjęcie do realizacji następuje poprzez przesłanie Klientowi przez Sprzedawcę stosownej wiadomości e-mail na podany adres poczty elektronicznej Klienta, która zawiera co najmniej oświadczenie Sprzedawcy o otrzymaniu Zamówienia i o jego przyjęciu do realizacji.
- Z chwilą otrzymania przez Klienta powyższej wiadomości między Klientem a Sprzedawcą zostaje zawarta Umowa Sprzedaży.
- Produkt zostanie dostarczony przez Sprzedawcę niezwłocznie, chyba że strony uzgodnią dostawę w innym terminie.
- Dostawa Produktów odbywa się na terenie Europy.
- Dostawa Produktów do Klienta jest odpłatna, chyba że Umowa Sprzedaży stanowi inaczej. Koszty dostawy Produktów (w tym opłaty za transport, dostarczenie i usługi pocztowe) są wskazywane Klientowi w trakcie składania Zamówienia.
§ 10
Reklamacja i gwarancja
- Produkty sprzedawane w sklepie objęte są gwarancją Producenta. Informacja o gwarancji oraz jej treść są zawarte w opisie Produktu w Sklepie lub w dostarczonej Karcie Gwarancyjnej Produktu.
- Strony wyłączają odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi.
- Reklamację należy zgłosić drogą elektroniczną na podany w niniejszym Regulaminie adres e-mail Sprzedawcy.
- Zaleca się, aby w zgłoszeniu reklamacji zawrzeć m.in. zwięzły opis wady produktu, okoliczności (w tym datę) jej wystąpienia, dowód zakupu oraz żądanie Klienta w związku z wadą towaru.
- Sprzedawca ustosunkuje się do żądania reklamacyjnego niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od otrzymania zgłoszenia.
- Produkt odsyłany w ramach reklamacji należy wysłać na adres podany przez Sprzedawcę w odpowiedzi na zgłoszenie reklamacji. Produkty wysłane na adres rejestrowy firmy Sprzedawcy nie będą przyjmowane.
§ 11
Dane osobowe w Sklepie internetowym
- Administratorem danych osobowych Klientów zbieranych za pośrednictwem Sklepu internetowego jest Sprzedawca.
- Dane osobowe Klientów zbierane przez administratora za pośrednictwem Sklepu internetowego zbierane są w celu realizacji Umowy Sprzedaży, a jeżeli Klient wyrazi na to zgodę – także w celu marketingowym.
- Odbiorcami danych osobowych Klientów Sklepu internetowego mogą być przewoźnik lub pośrednik realizujący przesyłki na zlecenie Administratora.
- Klient ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania lub usunięcia. W tym celu należy przesłać na adres e-mail Sprzedawcy info@velostar.pl odpowiednią informację.
- Podanie danych osobowych jest dobrowolne, aczkolwiek niepodanie wskazanych w Regulaminie danych osobowych niezbędnych do zawarcia Umowy Sprzedaży skutkuje brakiem możliwości zawarcia tejże umowy.
§ 12
Postanowienia końcowe
- Umowy zawierane poprzez Sklep internetowy zawierane są w języku polskim.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych przyczyn to jest: zmiany przepisów prawa, zmiany sposobów płatności i dostaw – w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizację postanowień niniejszego Regulaminu.
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu cywilnego; ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną; ustawy o prawach konsumenta, ustawy o ochronie danych osobowych.
- Klient ma prawo skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. W tym celu może złożyć skargę za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR.